همه چیز در مورد پنجره های دوجداره یا upvc


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


پنجره دوتایی:

قاب - پنجره های دو جداره نوعی شیشه هستند که در آن دو شیشه به هم متصل شده و یک ساندویچ شیشه ای ایجاد می کنند و یک قسمت پر از هوا برای تهویه ایجاد می کنند. در برخی موارد به دلیل استفاده از متریال های متعدد upvc در این محصول به آنها پنجره دوجداره upvc نیز گفته می شود. در زیر انواع درب و پنجره دوجداره آورده شده است.

شیشه های تک جداره با لایه های شیشه سبک قدیمی تر هستند و در نهایت با شیشه های دوجداره جایگزین می شوند که بسیار پرطرفدار هستند و مصرف کمتری دارند.

upvc چیست؟

پلی وینیل کلراید پلاستیکی نشده که مخفف UPVC است، حالت سخت شده پلی وینیل کلراید است. 85 درصد از ترکیب پروفیل پنجره های پی وی سی از این ماده تشکیل شده است.

مواد اولیه اصلی مورد استفاده در ساخت Upvc نفت خام و نمک خوراکی است. اتیلن از نفت خام و نمک های کلر به دست می آید. با پلیمریزاسیون کلر، اتیلن و وینیل کلرید، ماده پلاستیکی انعطاف پذیر پلی وینیل کلرید یا به اختصار PVC به دست می آید. استفاده از این ماده به ساخت در و پنجره محدود نمی شود، بلکه در بسیاری از صنایع مانند لوله کشی و حتی دندانپزشکی استفاده می شود.

تاریخچه پنجره های دوجداره:

با شرایط کنونی نیاز به پروفیل مناسبی که بتواند تا حد امکان عیوب را کاهش دهد کاملا احساس شد، بنابراین پس از مدتی پروفیل ها وارد بازار یو پی وی سی شدند و اولین در و پنجره با این متریال در اروپا در سال 1960 شروع شد. اولین واحد تولیدی در اواخر دهه 50 تاسیس شد و با توجه به موفقیت آن از آن زمان در ساخت در و پنجره استفاده می شود.

به طور کلی 75 درصد از سهم بازار در و پنجره اروپا مربوط به یو پی وی سی است.

انواع پنجره های دوجداره:

دو جداره:

در این حالت پنجره مانند رله باز و بسته می شود که می توان آن را به چپ یا راست باز کرد. این مدل خود دو مدل دیگر دارد که تک ریلی و دو ریلی می باشد.

پنجره های دو جداره از دو طرف باز می شوند:

در این مدل پنجره از یک جهت به صورت لولایی باز شده و دستگیره را به سمت بالا متمایل می کند. این مدل از امنیت بالایی برخوردار است زیرا از دستگاه های ایمنی زیادی در این زمینه استفاده می شود.

باز شدن پنجره دو جداره از یک طرف:

در این حالت پنجره فقط در یک جهت و به صورت لولا باز و بسته می شود. این رایج ترین نوع درب و پنجره دو شیشه است. اکثر مردم از این نوع پنجره ها برای خانه و ساختمان خود استفاده می کنند.

پنجره دوجداره فرانسوی با مولیون های متحرک:

این نوع پنجره ها دارای تکیه گاه متحرک هستند و با باز شدن یکی از ارسی ها باز می شوند. هنگامی که یک پنجره به سبک فرانسوی باز است، هیچ پستی در وسط پنجره وجود ندارد.

شیشه های فولکس واگن:

در این نوع پنجره می توان باز شدن درب های فولکس واگن را که ابتدا در داخل و داخل قطار خودش قرار داده بود، به طور کامل مشاهده کرد. این نوع پنجره برای مکان هایی مانند ویلا مناسب است.

پنجره دوتایی آکاردئونی:

در این نوع پنجره ها درب مانند آکاردئون باز و بسته می شود و در حین کار تمام ارسی ها از یک طرف جمع می شوند تا از یک طرف به ارسی متصل شوند.

پنجره دوجداره قوسی:

به طور کلی می توان گفت یکی از مدرن ترین پنجره های دوبل گازی مدل کمانی است. استفاده از این مدل می تواند نمای وسیعی از محوطه ایجاد کند.

پنجره محوری دوتایی آویزان:

طراحی این مدل بعضی از کارها را سخت می کند، بنابراین نسبت به مدل های دیگر کمیاب تر است. باز و بسته شدن این گونه پنجره ها بر روی یک محور مورب انجام می شود و پنجره های دوجداره محوری بسیار مدرن و زیبا را ایجاد می کند.

استفاده از نور دوگانه:

خانه هایی با نور کمتر می توانند منجر به انتقال سرما و تاریکی به افراد دیگر شوند. در مقاله خانه هایی با پرتوهای نور، حس زندگی و رفاه را در فضا پخش می کنند، به همین دلیل توصیه می شود بهترین خانه خود را بسازید. از پنجره ها از شیشه های دو جداره و نورگیر استفاده کنید زیرا در زیباسازی، نور بخشیدن و زیباتر شدن فضا بسیار موثر هستند.

در ساخت پنجره های سقفی بهتر است از شیشه دو جداره استفاده شود زیرا در برابر باد و طوفان و برف و باران مقاوم است. اگر از شیشه های تک لایه استفاده کنید به مرور زمان می شکند یا گرد و خاک و آب وارد خانه می شود.

مزایای پنجره های دوجداره:

اگرچه شیشه به تنهایی نمی تواند یک عایق حرارتی باشد، اما یک دمپر را از بیرون آب بندی می کند. پنجره های دوجداره مزایای مهمی دارند که باعث افزایش بهره وری انرژی در خانه می شود، از طرفی از ورود هوای سرد به داخل خانه جلوگیری می کند.

همه می دانند که در و پنجره ها عنصر مهمی در طراحی خانه ها هستند، دلیلی برای ارتباط با دنیای بیرون هستند و نور و هوای طبیعی را به داخل می آورند.

این روزها هیچ کمبودی در محصولات پنجره و در وجود ندارد و بسیاری از صاحبان خانه ها به دنبال درب و پنجره های تک جداره مقرون به صرفه هستند زیرا از طرف دیگر شیشه دوجداره به دلیل هزینه بسیار گران تر است. خرید مفید در زیر به برخی از مزایای شیشه دوجداره اشاره شده است:

مناسب برای آب و هوای سرد و گرم:

در و پنجره های دوجداره در آب و هوای سردتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما بسیاری از مردم نمی دانند که پنجره های دوجداره یک راه حل عالی برای همه آب و هوا هستند. برخی از محصولات کم مصرف فقط با از دست دادن یا افزایش سرمایش گرما یا هر دو می توانند دما را به طور ناکارآمد کاهش دهند. پنجره های دوجداره با کیفیت های عایق متفاوت منحصر به فرد هستند و می توانند با جریان هوای سرد یا گرم بین دو پنجره خانه را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارند. این مشکل نه تنها در منازل بلکه در شرکت ها نیز کاربرد دارد و در نتیجه وابستگی به گرمایش و سرمایش مصنوعی را کاهش خواهد داد.

ایجاد راحتی در محیط زندگی در تمام طول سال

پنجره ها و درب های شیشه ای نقش بسیار مهمی در بهره وری انرژی خانه دارند. تخمین می زنیم که حدود نیمی از افزایش گرما در زمستان و حدود 90 درصد افزایش گرما در تابستان را می توان به درها و پنجره ها نسبت داد.

طراحی منحصر به فرد محصولات دوجداره نسبت به پنجره های تک جداره معمولی 4 برابر در برابر گرما و سرما مقاوم است.فضای بین دو جداره به عنوان سپر حرارتی بین خانه و محیط بیرون عمل می کند. از خروج هوای سرد یا گرم جلوگیری می کند و از طرفی دما را در یک محدوده تقریبا ثابت نگه می دارد و در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی محافظت می کند.

هزینه کم دیگر

طبق آمار، هزینه های انرژی در استرالیا در دهه گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است و گرمایش و سرمایش بیش از نیمی از انرژی مصرفی در خانه های استرالیایی را تشکیل می دهد. خنک ماندن در تابستان و گرم در زمستان اکنون بیش از مقرون به صرفه است.

استرالیا یکی از بالاترین قیمت های انرژی را دارد که دو تا سه برابر بیشتر از هر خانواده آمریکایی است. یکی از موثرترین روش هایی که برای این موضوع استفاده می شود مربوط به نصب درب و پنجره دوبل می باشد. این طرح در مقایسه با پنجره های تک جداره می تواند تا 20 درصد قبض را کاهش دهد و در عین حال به محیط زیست کمک کرده و از آن محافظت می کند.

درها و پنجره ها به صورت آکوستیک هستند:

پنجره های دو جداره می توانند صدای بیرون مانند صدای حیوانات، ترافیک، هواپیما یا قطار را تا 60 درصد کاهش دهند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) می گوید قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صدا می تواند باعث استرس، خواب ضعیف، مشکلات شناختی و سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی عروقی شود.

معایب پنجره های دوجداره:

- اگر برای تهیه این نوع پنجره از مواد خوب و با کیفیت استفاده نشود ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد ترک یا تغییر رنگ شود.

- در صورتی که گالوانیزه مورد استفاده در ساخت درب و پنجره یو پی وی سی مشکل داشته باشد، می تواند پس از نصب، شکل پنجره ها را تغییر دهد.

 

مراجعه به ادامه مطلب: https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/





:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : اخبار رسمی
ت : یک شنبه 21 خرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');