تشخیص آپاندیس در منزل [علائم + بهترین درمان آن]


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

معمولاً تشخیص آپاندیس بسیار سخت است، زیرا علائم آن با علائم بیماری‌های دیگر بسیار شبیه است. نشانه‌های بیماری آپاندیس بسیار نزدیک به عفونت مجاری ادراری، بیماری کرون، گاستریت، مشکلات صفراوی، سنگ کلیه، عفونت روده‌ای و همچنین مشکلات تخمدانی است. اما نگران نباشید در این مطلب از مجله جوان ایرانی به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم که تشخیص آپاندیس در منزل چگونه است. البته فراموش نکنید درنهایت پزشک باید تشخیص دهد شما دچار آپاندیس هستید یا خیر.

 

علائم کلی آپاندیس چیست؟
یکی از متداول‌ترین علائم آپاندیس، درد در ناحیه شکم است. فراموش نکنید که دل‌درد در بسیاری از بیماری‌ها نیز مشترک است. اگر شما عزیزان تاکنون سنگ کلیه، مشکلات گوارشی، یبوست و مسمومیت غذایی را تجربه کرده باشید حتماً دچار درد در ناحیه شکم شده‌اید. بنابراین علاوه بر دل درد باید با سایر نشانه‌های آپاندیس آشنا باشید تا بتوانید به درستی آن را تشخیص دهید.

نشانه‌های رایج آپاندیس چیست؟
ازجمله علائم رایج آپاندیس می‌توان به بی‌اشتهایی، تهوع و استفراغ، تب خفیف شکم، یبوست یا اسهال، تورم شکم، عدم توانایی خارج کردن گاز یا کار کردن روده اشاره کرد.

آپاندیس در کودکان:
معمولاً کودکان هنگامی‌که مبتلا به آپاندیس می‌شوند دچار تب، دردهای دوره‌ای، بی‌اشتهایی، اسهال، تورم یا نفخ شکم می‌شوند. البته نفخ شکم در نوزادان بسیار فراوان ایجاد می‌شود. همچنین دچار افزایش گلبول‌های سفید خون می‌شوند که نشان‌دهنده عفونت است. همچنین کودکان دچار دردهایی می‌شوند که از اطراف ناف شروع شده و به ناحیه آپاندیس کشیده می‌شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

البته اگر شما عزیزان شک دارید که فرزند شما مبتلا به پاریس شده است یا خیر، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

تشخیص آپاندیس در منزل
دقت کنید اگر شما دچار آپاندیس شده باشید، هنگامی‌که می‌چرخید یا اینکه نفس عمیقی می‌کشید، درد بسیار شدیدی در ناحیه شکم شما ایجاد می‌شود. حتی هنگام سرفه یا عطسه نیز این درد ادامه خواهد داشت. علاوه بر این موضوع اگر با دست خود ناحیه شکم را فشار داده و سریع رها کنید، در این صورت درد بسیار شدیدی احساس می‌کنید.

 

پیشگیری از آپاندیس چگونه است؟
به طور کلی هیچ راهی برای پیشگیری از آپاندیس وجود ندارد، اما طی تحقیقات انجام شده توسط مجله جوان ایرانی پزشک برخی از افرادی که رژیم غذایی آن‌ها سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات تازه است، دچار آپاندیس کمتری می‌شوند.

 

علت ایجاد آپاندیسیت چیست؟
طی تحقیقات انجام شده معمولاً انسداد آپاندیس باعث این نوع عارضه می‌شود. البته دقت کنید اگر این انسداد به صورت کلی باشد، باید آپاندیس از بدن شما خارج شود. زیرا انسداد باعث تکثیر باکتری‌ها خواهد شد، حتی به رگ‌های خونی شما فشار وارد می‌کند.

 

از جمله دلایل دیگری که باعث ایجاد آپاندیسیت می‌شود، می‌توان به بزرگ شدن غدد لنفاوی، ایجاد آسیب در این قسمت و یا پیچ‌خوردگی اشاره کرد.

 

دلیل مراجعه زودهنگام به پزشک در آپاندیسیت
بسیار مهم است که شما با علائم هشداردهنده اولیه آپاندیس آشنا شوید تا بتوانید سریع آن را تشخیص داده و به پزشک مراجعه کنید، زیرا آپاندیس ملتهب ممکن است بترکد و نه تنها باکتری‌های آن در بدن شما پخش شود، بلکه یک عفونت جدی ایجاد می‌کند. در این وضعیت شما ممکن است مبتلا به پریتونیت شوید که تهدیدکننده زندگی است.

 

تست آپاندیس چگونه است؟
تست آپاندیسیت درواقع یک سری آزمایش است که به پزشک کمک می‌کند تا مطمئن شود که شما مبتلا به آپاندیس هستید یا خیر. این نوع آزمایش‌ها معمولاً شامل آزمایش خون، ادرار، معاینه فیزیکی، سی تی اسکن یا سونوگرافی است.

البته شما عزیزان باید بدانید که آپاندیسیت حالت اورژانسی دارد، زیرا ممکن است بترکد و حتی زندگی شما را تهدید کند. اگر در ناحیه شکم خود احساس درد می‌کنید، حتماً به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

 

عوارض آپاندیسیت چیست؟
در این بخش از مجله جوان ایرانی به بررسی عوارض آپاندیسیت می‌پردازیم.

تشکیل آبسه
پس از پاره شدن آپاندیس، ممکن است در اطراف آپاندیسِ پاره شده، آبسه و عفونت ایجاد شود. ابتدا پزشک عفونت را رفع کرده، سپس آپاندیس توسط جراح برداشته می‌شود. در برخی از موارد جراح هنگام تخلیه آبسه، آپاندیس را از بدن فرد خارج می‌کند.

 

پاره شدن آپاندیس
اگر آپاندیس پاره شود، التهاب و عفونت در سراسر شکم پخش شده و درنتیجه ممکن است این وضعیت تهدیدکننده زندگی آن فرد باشد. بنابراین در چنین شرایطی پزشک آپاندیس را برداشته و حفره شکمی را از نظر عفونت بسیار تمیز می‌کند.

 

سخن پایانی
شما عزیزان باید بدانید که تشخیص آپاندیس در منزل بسیار کار سختی است. به‌طورکلی اگر دچار درد در ناحیه شکم شدید و سایر علائم مرتبط با آپاندیس که در این مطلب از مجله جوان ایرانی شرح داده شد را دارید، به هیچ وجه وقت رو هدر ندهید و سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. اگر هرگونه درد شکمی و سایر علائم شما ناشی از آپاندیس باشد، برای حفظ سلامتی شما بسیار بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود

 

تشخیص آپاندیس در منزل [علائم + بهترین درمان آن]





:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : اخبار رسمی
ت : دو شنبه 23 مرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');