یکی از کم مصرفترین روشهای تامین هوای گرم در داکت اسپلیتها، استفاده از کویل آب گرم می باشد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

قابلیت جالب این بوستر آن است که در زمان روشن بودن و حین کار می توان آن را سرویس نمود. کندانسور قسمت بیرونی دستگاه است که در فضای بیرون از منزل نصب می گردد و سازگار با هر شرایط جوی محیطی می باشد.بنابرین در صورت داشتن سقف کاذب مناسب ،از جمله راه حل ها ، استفاده از دستگاههای داکت اسپلیت است که علاوه بر تامین سرمایش و گرمایش محیط از طریق کویل DX، امکان تامین هوای تازه مورد نیاز را خواهد داشت و نیز برای کاهش هزینه انرژی در زمستان (با توجه به کمتر بودن هزینه گاز نسبت به برق در ایران) می توان از کویل آب گرم استفاده نمود. کاهش مصرف انرژی: استفاده از داکت اسپلیت تا حدودی باعث کاهش مصرف انرژی نسبت به کولرهای گازی میشود. هدررفت انرژی: با روشن شدن داکت اسپلیت تمام محیط های یک مجموعه گرم یا سرد میشوند. در داکت اسپلیت اینورتر موتور دستگاه به طور متغیر کار میکند؛ یعنی با توجه به شرایط دمایی، در مواقعی که محیط گرم است دور موتور بالا بوده و وقتی هوا خنک میشود به طور خودکار دور موتور کم میشود. صحیح است ولی در صورتی که دما خشک هوا از ۳۲ درجه تجاوز نکند و برای دما های بالا مانند ۴۰ درجه عملا کولر آبی پاسخ گو نیست و رطوبت بیش از حد مانع از تعرق میگردد و موجب احساس خستگی و همچنین افزایش رطوبت هوا موجب تکثیر باکتری ها که در نتیجه آسیب سلامت میگردد .

دریچه های خروجی به اتاق ها به صورت های مختلف، بین دیوار و سقف (مشابه کولر آبی) یا بر روی سقف قرار میگیرند. واحد خارجی این سیستم ها مشابه اسپلیت های گازی، بر روی بام یا دیوارهای بیرونی ساختمان به صورت روکار قرار میگیرد. از نظر قطر ساقه سه تیمار میکوریزی در سه سطح آبیاری 100، 85 و 75 درصد با وضعیتی مشابه در سطح بالاتری قرار گرفته و با آزمون مقایسه دانکن تفاوت معنیداری با همدیگر نداشتند. استفاده از داکت اسپلیت به عنوان یک سیستم تهویه لوکس، زیبا و با کیفیت سرمایشی بالا در محیط مسکونی و اداری متداول است؛ واحد داخلی سیستم های داکت اسپلیت به صورت توکار هستند و اجزای آن مانند هواساز و کانال کشی ها درون سقف کاذب نصب میشوند. زیبایی پنل های داکت اسپلیت: به علت توکار بودن و طراحی مخصوص پنل های خروجی داکت اسپلیت، پنل های این سیستم بسیار زیبا و باریک بوده و اثر منفی به معماری داخل خانه وارد نمیکند. مورد نظر است. این روش­ها ساده و در محدوده وسیعی از طیف فرکانسی کارا بوده، به صرف انرژی و نگهداری چندانی در طول عملکرد خود نیازی نداشته و در صورت عدم مشکل مکانیکی تا مدتها میتوانند به کار خود ادامه دهند، ولی در فرکانسهای پایین هزینه­بر و گاهی به علت غیر متعارف شدن ابعاد جاذبها مؤثر نیستند.

کویل آب گرم: یکی از کم مصرفترین روشهای تامین هوای گرم در داکت اسپلیتها، استفاده از کویل آب گرم میباشد. از طرف دیگر، هوای تازه پس از تصفیه و کاهش رطوبت از کویل عبور میکند و گرمای آن توسط مبرد جذب میشود. پس از ضدعفونی گلخانه، جعبههای کشت نیز شسته و ضدعفونی شدند. اما محدودیتها و مشکلاتی نیز در استفاده از این دستگاهها نیز وجود دارد . البته بسیاری از داکت اسپلیت های موجود در بازار ایران فقط حالت سرمایش داشته و امکان گرمایش برقی آن برداشته شده است. بازدهی خوب: داکت اسپلیت ها نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع، در مجموع بازدهی گرمایشی و سرمایشی خوبی دارد. همچنین به علت اینکه آب قدرت گرمایشی بیشتری نسبت به گاز مبرد داشته، گرمایش داکت اسپلیت نسبت به کولر گازی بیشتر می باشد. امروزه در دنیا دیگهای شوفاژ را از فولاد آتشخوار می سازند دیگ های فولادی آتشخوار نسبت به دیگهای چدنی مزیت بسیار دارد. 

در این سیکل مبرد داغ خروجی از کمپرسور به جای ورود به کندانسور ( مجموعه کندانسینگ) ، وارد کویل های هواساز میشود و هوای عبوری از کانال ها را گرم کرده و در اتاق ها توزیع میکند. برای انجام این مدلسازی، از معادلات انرژی حاکم بر جریان سیالات و انتقال حرارت هدایت و همرفت استفاده خواهد گردید. از فاکتور های مهم در داکت اسپلیت کانالی بوش میزان مصرف انرژی آنهاست که با استفاده از برچسب انرژی می توانید راندمان دستگاه را با توجه به انرژی مصرفی مشخص کنید. عموماً مدلهای کم فشار در سایز ۷۰۰۰، ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۴۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ و در بعضی برندها تا سایز ۲۴۰۰۰ هم بصورت کم فشار عرضه می شود. مدلهای فشار استاتیکی متوسط عموما در سایز های ۱۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰ و ۳۰۰۰۰ و در بعضا ۳۶۰۰۰ و ۴۸۰۰۰ به بازار عرضه می گردد. در واحد داخلی این سیستم کار اصلی توسط هواساز انجام میشود؛ جایی که مبرد خنک شده در واحد خارجی (مجموعه کنداسینگ) از طریق لوله مسی وارد کویل سرمایش (اواپراتور) میشود.

منبع:

https://tamin24tajhiz.com





:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
ن : اخبار رسمی
ت : جمعه 9 ارديبهشت 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');